Müşteri İlişkileri Yönetiminde Fark Yaratan Yenilebilir Promosyonlar Yrd. Doç. Dr. Duygu AYDIN
Yaşamın tadı zarif dokunuşlardır. İnceliği olan, detaylarda gizli, küçük ama çok önemli dokunuşlar...
Sanat eserleri, el işçiliği ürünler, tarihi eserler, ince ve temiz işlenmiş bir pırlanta, göze ziyafet çeken sofra ve yemek tasarımları yaşam alanımızdaki zarafetin örnekleridir.
Bakmaktan, dokunmaktan, hissetmekten, deneyimlemekten zevk aldığımız şeyler.. özellikli ve bizler için özel olan şeyler.. dünya sürekli olarak daha özele, daha özellikli olana, daha zevk verene doğru evrilmekte... ‘haz’ unsuru tüm yaşam pratiklerimizde ve tüketim alışkanlıklarımızda başat rol oynuyor.

Tüketici olarak insan, haz alabildiğini arıyor, tüketiyor ve dehasını istiyor.
Zira artık her şey markalar tarafından ayaklarımızın altına seriliyor.
Tüketicilerin bir ürünü satın alıp tüketmekten öte deneyimleme arzularının ne kadar önemli olduğu keşfedildiğinden beri markalar iletişimlerini oya gibi işlemeye başladılar.
Tüketiciyle kurulan en basit bir iletişimde dahi detaylar büyük bir kampanya yönetiliyormuşçasına önemsenmeye başladı. Doğru olan elbette budur..
Marka iletişiminin detaylarındaki zarafet limonata bardağının içinde taze nane yaprağının olması ve olmaması arasındaki fark gibidir. Taze nane yaprağı doğalı, tazeyi, yenilenmeyi, ferahlamayı deneyimletir, limonatayı limonata yapar ve limonata artık başka bir şeye, bir deneyime dönüşür.
İşte markaların yapması gereken, insanlara bu inceliği yaşatmaktır. Bunu yapabilen markalar unutulmazlar..

Yenilebilir promosyonlar markalara zarif dokunuş fırsatlarından birini sunuyor.
Müşteri ilişkileri yönetiminde kesinlikle etkin bir şekilde kullanılabilir.
Yenilikçi pazarlama anlayışının bir ürünü olan bu promosyon ürünleri küçük detaylar gibi gözükse de markayı taşıyan ve tüketiciyi çok mutlu eden incelikler.. bir marka böyle küçük detaylarla tüketicisini mutlu edebilecekse daha ne ister! Şimdi düşündüm de mesela bir marka bana iş güç arasında koşuştururken iştahla yiyebileceğim bir kalem gönderse ne mutlu olurdum. Yüzlerde tebessüm oluşturabilen markalar olun.. Yrd.Doç.Dr.Duygu AYDIN
Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi
Yorum yap